Het oogstseizoen en bietencampagne 2025 is weer begonnen. Tijdens deze nieuwe bietenoogstcampagne zijn er al veel ongevallen gebeurt met deze bieten geladen trucktransporten. Het rijgedrag en de vakbekwaamheid in het anticiperen van deze truckdrivers beroepschauffeurs rijdend met hun trucks geladen bietenladingen is gelijk te herkennen in hun onbekwaamheid. De vele ongevallen tijdens deze nieuwe oogstcampagne van deze bietentransporten waren onnodig dit kan u gelijk herkennen door de vele ongevallen. Deze beroepschauffeurs hebben totaal geen respect voor hun vakbekwaamheid als beroepschauffeur truckdriver in hun rijgedrag voor al hun medeweggebruikers. De vakbekwaamheid van de bestuurders herken je in hun onbekwaamheid van niet anticiperen om in en onder alle omstandigheden hun rijgedrag op de weg niet aan te passen. Simpel door het niet anticiperen in hun rijgedrag op de wegsituaties voor hun op de weg zien en door niet van het gas af te gaan, snelheid aanpassen. Wederom liggen dan tijdens deze 2025 bietenoogstcampagne veel truckdrivers beroepschauffeurs totaal onnodig met hun bietenlading op hun kant. Op de foto’s van al deze op hun kant liggende bietentransport ongevallen zie je dat deze allen hebben plaatsgevonden tijdens het rijden in een bocht al dan dan niet flauwe doorlopende bocht afslag in op verlaten van rotondes.

Ook vele bestuurders automobilisten maken zich hier ook schuldig aan met hun rijgedrag door niet goed te anticiperen. Zien ook niet de waarschuwingsborden slipgevaar gevaarlijke bocht en snelheidsverbod borden. Totaal geen respect als automobilist bestuurder dan om hun snelheid drastisch te verminderen in flauwe doorlopende bochten, bochten van toe- en afritten. Bij deze bestuurders zie je dan ook hun onbekwaamheid om niet te anticiperen om in en onder alle omstandigheden hun rijgedrag op de weg niet aan te passen. En liggen dan in een flauwe doorlopende bocht met hun voertuigbeheersing en rijgedrag onbekwaamheid in het niet anticiperen met hun voertuig op zijn kant, zijn gespint, belanden dan naast hun rijbaan in de berm sloot of in de vangrail.

Zie je en houd je als bestuurder wel aan de waarschuwingsborden snelheid gladheid slipgevaar gevaarlijke bocht en verminderd je snelheid voor het gevaar. Verminder je dan wel jouw snelheid dan zien andere bestuurders deze borden niet staan. Want als je wel je snelheid verminderd voor deze waarschuwingen wordt je gewoon ingehaald door vele automobilisten bestuurders en vrachtwagenchauffeurs die deze borden niet zien gewoon negeren. Ook is het heel belangrijk in en onder alle weersomstandigheden en wegsituatie’s je voertuig onder controle te houden en op tijd tot stilstand te komen zonder schade. Door goede voldoende bandenprofiel bandenspanning verklein je slipgevaar. En draag je bij aan de veiligheid op de weg.

Dat deze truckdrivers beroepschauffeurs met hun bietenlading op hun kant liggen komt gewoon door hun eigen anticiperen in hun vakbekwaamheid van hun onbekwaamheid. Door te hard rijden niet van hun gas af te gaan. Geen respect als truckdriver beroepschauffeur om hun snelheid drastisch te verminderen in flauwe doorlopende bochten, bochten van toe- en afritten, te hard rijden in op door en verlaten rotondes. Door hun vakbekwaamheid in hun onbekwaamheid als truckdriver beroepschauffeur welke geen kennis heeft aan de wetenschap van de snelheid en middelpunt vliegende krachten van hun beladenvoertuigen. Gewoon lekker volgas en geen gas terug nemen in de bochten of een flauwe doorlopende bochten, bocht of flauwe doorlopende bocht in toe-afritten. En ook nog met te hoge snelheid door de rotondes en afslagen nemen.
